Важлива інформація для батьків!!!

Пам'ятки для батьків

Пам'ятка про розлучення.pdf
Adobe Acrobat Document 339.4 KB
Пам'ятка про почуття.pdf
Adobe Acrobat Document 354.5 KB
Ройз-дихання.pdf
Adobe Acrobat Document 9.1 MB

Реакції дітей на травматичні події за віком і способи допомоги.

Діти підлітки
·         Відчуження, сором, почуття провини´
·         Усвідомлення власних страхів, почуття вразливості, страх уславитися ненормальним´
·         Викликаюча поведінка; вживання ПАР, секс, небезпечна поведінка´
·         Страх повторення того, що сталося, та реакції на все, що нагадує про нього´
·         Різкі зміни у міжособистісних відносинах, віддалення´
·         Радикальні зміни щодо життя´
·         Прагнення передчасно розпочати «доросле життя»´
·         Занепокоєння про інших постраждалих людей та сім'ї

 Підліток гостро відчуває свою відповідальність за те, що не зміг взяти участь у вирішенні проблеми. У цьому віці діти дуже вразливі, дуже бояться бути не такими, як усі, тому неохоче розповідають про свої страхи. Можуть проявляти нестриманість в поведінці – зловживання алкоголем і наркотиками, ризиковані сексуальні практики, поведінку, що провокує нещасні випадки.

Що робити?

Підкреслюйте, що почуття дитини – абсолютно нормальні і більшість доросли відчуває те ж саме. Підтримуйте її відносини з членами сім’ї і однолітками, щоб вона могла отримувати підтримку. Придумуйте способи допомогти дитині більше спілкуватися з друзями. Скорегуйте почуття надмірної відповідальності і провини: поясніть, що дійсно можна було зробити, а що ні. Допоможіть дитині зрозуміти, що нестримана поведінка є дуже небезпечним способом вираження почуттів (наприклад, гніву) перш за все, для неї самої.

Попросіть підлітка повідомляти, куди він йде і що хоче зробити. Важливо розуміти, що такий додатковий контроль не повинен тривати постійно. Визнайте і власні почуття (таким чином даючи зрозуміти, що не відмовляєтесь від них): різкість, гнів, запальність, роздратування та інші сильні прояви почуттів і емоцій. Знаючи про те, що в біду потрапило багато людей, серед яких, можливо, є родичі і друзі, підліток може захотіти допомогти їм. Підтримайте альтруїзм дитини: якщо вона прагне допомагати іншим, нехай робить це, але не бере на себе відповідальність за те, що трапилося.

 

 

Техніки на відновлення ресурсного стану

 

Техніка «Захисна парасолька» ( відновлення ресурсного стану , відчуття безпеки і самодопомоги )  https://dubovychi.krolevec-osvita.gov.ua/news/11-02-49-30-03-2022/ ;

Техніка «Дерево сили»( зняття емоційної напруги;розвиток уяви; знаходження ресурсного стану; наповнення ресурсним станом) https://vseosvita.ua/user/id719/blog/tekhnika-derevo-syly-34342.html ;

Психологічні хвилинки для учнів середньої та старшої ланки. Самооцінка  https://www.youtube.com/watch?v=53dNRa0waaQ

Психологічні хвилинки для учнів середньої та старшої ланки. «Техніки, які допомагають заспокоїтися» https://www.youtube.com/watch?v=FzE21Oox8Zg ,

«Стрес»  https://www.youtube.com/watch?v=ylrNdJ51b84

Гра «Відтвори емоцію, стан тваринки» https://www.youtube.com/watch?v=BXk1eB7xCa4

Вправа  «Морозиво»  для зняття стресу https://www.youtube.com/watch?v=CqUMukM-p_0 .

Психологічна вправа «Сила води» https://www.youtube.com/watch?v=YAZvVZL-xIA

Техніка первинної самодопомоги при стані тривожності https://school2.osvita-konotop.gov.ua/texnika-pervinno%D1%97-samodopomogi-pri-stani-trivozhnosti.html .

Вправа «5-4-3-2-1»: техніка заземлення для зменшення стресу і тривоги https://www.facebook.com/watch/?v=374398673707869

Вправа «Казанок гарного настрою»

Дихальні вправи Стрельнікової https://www.youtube.com/watch?v=fWU9INOh74I , https://www.youtube.com/watch?v=e6FZvhQBiY4,

https://bhub.com.ua/uk/dihalna-gimnastika-strelnikovoyi-yak-robiti-vibir-vprav/  .

Зберігайте спокій: 3 дихальні техніки для зменшення рівня стресу https://www.facebook.com/watch/?v=412626759740232

Дихальна гімнастика  https://youtu.be/2yY7YgOvDPU

Нейропсихологічна гра «Майстерні руки» (повтори, якщо зможеш) https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo

Швидкі релаксаційні вправи для зняття напруги за методом Джекобсона https://www.youtube.com/watch?v=MH0hxinQifw ;

«Квітка та свічка»

«Ледачий кіт»     

«Лимон»             

«Черепашка»           

Па-па метелики: сім способів видихнути напругу

Комплекси вправ Тетяни Шеремет

Вправа для зняття стресу «Пір’їна/ статуя»

Вправи на подолання стресу та тривожності

Техніка для стабілізації психіки «Обійми метелика».

 

 Вправа «голова та хвіст дракона» https://www.facebook.com/watch/?v=854775949217602

Як говорити з дітьми про війну

Посiбник як говорити про вiйну.pdf
Adobe Acrobat Document 285.5 KB

Як допомогти дитині, яка перебуває у стресі

Як допомогти дитинi.pdf
Adobe Acrobat Document 1.5 MB

Рекомендації щодо організації

навчання та виховання дітей з порушеннями слуху

 

Спілкування – безцінне джерело мовленнєвого розвитку дитини з порушенням слуху. Щоб ним скористатися важливо пам’ятати, що:

1.           Щоб розвивалося словесне мовлення дитини з порушеннями слуху, з нею необхідно постійно спілкуватися.

2.           Словесне мовлення дитини потрібно формувати під час спілкування у спільній діяльності6 під час виконання побутових дій, режимних моментів, малювання, ліплення, конструювання, гри.

Говорити з дитиною потрібно:

         однією літературною словесною мовою (не змішувати українську та російську, діалектну);

         у нормальному темпі, не поспішаючи, але й не уповільнювати, не розтягувати мовлення штучно;

         при достатньому освітленні;

         голосом нормальної сили (на відстані можливо дещо гучніше);

         чітко промовляти, не «ковтати» закінчення;

         дотримуватися правильних інтонацій;

         не відвертатися;

         не робити зайвих рухів, які можуть відвернути увагу;

         емоційно заохочувати дитину до спілкування.

Розвиваємо слух:

         визначити звук чи немає;

         визначити звідки чується звук (напрямок звучання);

         визначити кількість звучань;

         розрізняти гучне й тихе звучання;

         розрізняти різні не мовленнєві звучання навколишнього світу;

         сприймати та розрізняти на слух та на слухо-зоровій основі мовленнєві звуки, склади, слова, словосполучення і короткі речення.

Вчимося читати:

         корисна робота з розрізною азбукою: знаходження букв з розрізною азбукою; складання складів із букв розрізної азбуки; складання слів із букв розрізної азбуки.

Практичні рекомендації:

         Навчіться перевіряти справність слухового апарату дитини.

         Ознайомтесь зі спеціальними технічними засобами, які сприятимуть ефективності навчального процесу.

         Учень має сидіти достатньо близько, добре бачити вчителя, однокласників та унаочнення. Він має бачити артикуляційний апарат усіх учасників уроку.

         Використовуйте якомога більше унаочнень.

         Стежте за тим, щоб учень отримував інформацію в повному обсязі. Звукову інформацію необхідно підкріплювати та дублювати зоровим сприйняттям текст, таблиць, опорних схем тощо.

         Починаючи розмову, приверніть увагу учня: назвіть його на ім’я, чи торкніться його руки. Звертаючись і розмовляючи з учнем, дивіться на нього, щоб він міг бачити усі ваші рухи (артикуляцію, вираз обличчя, жести, мову тіла).

         Перед тим, як розпочати повідомлення нового матеріалу, інструкцій щодо використання завдання тощо, переконайтеся, що учень дивиться на вас і слухає.

         Час від час переконуйтесь, що учень вас розуміє. Не вважатиметься нетактовним запитати його про це.

         Переконайтесь, що всі слова в тексті зрозумілі. По можливості спрощуйте текст.

         Ініціюйте мовленнєве спілкування учня. Не перебивайте його, дайте можливість висловити думку.

 

Рекомендації щодо організації

навчання та виховання дітей з порушеннями зору

1.           Через кожні 10-15 хвилин учень має 1-2 хвилини перепочити, роблячи спеціальні вправи.

2.           Освітлення робочого місця учня має бути не менш 75-100 кд/м2.

3.           Приберіть усі перешкоди на шляху до робочого місця учня.

4.           В унаочненні доцільно використовувати більший шрифт, фон зробити не білим, а світло-жовтим чи світло-зеленим.

5.           Пишучи на класній дошці, намагайтеся розташовувати матеріал так, щоб в учня він не зливався в суцільну лінію. З’ясуйте, написи, яким кольором крейди учень бачить краще.

6.           Давайте можливість учням підійти до дошки чи унаочнення, щоб краще роздивитися написане.

7.           Озвучуйте все, що пишете.

8.           Намагайтеся все, що пишете на дошці, продублювати роздатковим матеріалом.

9.           Зверніть увагу на якість роздаткового матеріалу: має бути матовий, а не глянцевий папір, шрифт великим і контрастним.

10.       Учневі з порушенням зору потрібно більше часу на виконання вправ, читання тексту. Не переобтяжуйте учня читанням великих текстів під час самостійного опрацювання матеріалу, краще поясніть ще раз усно, переконайтеся, що він все зрозумів.

11.       З таких предметів як література, історія, географія тощо можна використовувати аудіозаписи. Не переобтяжуйте учня читанням великих текстів під час самостійного опрацювання матеріалу, краще поясніть ще раз усно, переконайтесь, що він все зрозумів.

12.       Доцільно переглянути вимоги до письмових робіт. Іноді слабозорому учневі необхідно писати з використанням трафарету. Щоб правильно розташувати текст на сторінці та дотримуватися рядків.

13.       Стежте за поставою учня, водночас, не обмежуйте його, коли він надто близько підносить тексти до очей.

14.       Не робіть зайвих і не затуляйте учневі джерело світла, не використовуйте невербальні засоби спілкування (кивання головою, рухи рук тощо).

 

 

Пам’ятка батькам з використання учнем комп’ютера

 Щоб батьки могли контролювати користування комп’ютером здобувачем освіти    , вони повинні самі хоча б на елементарному рівні вміти ним користуватися.

1.     Здобувач освіти  не повинен грати в комп’ютерні ігри перед сном.

2.    Кожні 20-30 хвилин роботи за комп’ютером необхідно робити перерву.

3.    Здобувач освіти  не повинен працювати за комп’ютером більше 1 – 2 годин.

4.    Батьки повинні контролювати придбання  комп’ютерних дисків з іграми та ігор закачаних з просторів Інтернету , аби запобігти шкоді  здоров’ю й психіці дитини.

5.    Якщо  здобувач освіти  не має комп’ютера вдома й відвідує комп’ютерний клуб, батьки повинні знати , в якому клубі він буває , з ким там спілкується та в які ігри грає.

6.    Якщо здобувач освіти  дуже захоплюється комп’ютером і весь вільний час проводить у комп’ютерному клубі, необхідно побувати там разом з нею, розширювати коло інтересів , заохочувати до нових видів діяльності.

 

7.    Якщо  здобувач освіти  використовує комп’ютер безвідповідально , необхідно увести пароль, при цьому провести конструктивну бесіду.

Пам’ятка для батьків

Психологічна підтримка випускників, які беруть участь у ЗНО

Чому вони так хвилюються?

§  Сумніваються у повноті та міцності знань

§  Стрес незнайомої ситуації

§  Стрес відповідальності перед батьками і школою

§  Сумнів у власних здібностях: у логічному мисленні, умінні аналізувати, концентрації і розподілу уваги

§  Психофізичні і особистісні особливості: тривожність, стомлюваність, невпевненість у собі

Чим Ви можете допомогти своїй дитині в складний період підготовки та складання ЗНО? 

§  Володінням інформації про процес проведення іспиту

§  Розумінням і підтримкою, любов’ю і вірою в її сили

§  Відмовтеся від закидів, довіряйте дитині.

§  Якщо здобувач освіти  хоче працювати під музику, не треба цьому перешкоджати, тільки домовтеся, щоб це була музика без слів.

Участь у підготовці у ЗНО

§  Обговоріть, який навчальний матеріал потрібно повторити. Разом складіть план підготовки.

§  Разом визначте, «жайворонок» випускник або «сова». Якщо «жайворонок» – основна підготовка проводиться вдень, якщо «сова» – ввечері.

§  Проведіть репетицію письмового іспиту (ЗНО). Встановіть тривалість пробного іспиту (3 або 4 години), організуйте умови для роботи, при яких випускник не буде відволікатися. Допоможіть виправити помилки і обговоріть, чому вони виникли.

§  Організацією режиму (саме батьки можуть допомогти  найбільш ефективно розпорядитися часом і силами при підготовці до ЗНО)

§  Під час підготовки здобувач освіти  регулярно повинен робити короткі перерви.

Домовтеся з дитиною, що ввечері напередодні екзамену вона раніше припинить підготовку, сходить на прогулянку і ляже спати вчасно. Останні дванадцять годин повинні піти на підготовку організму, а не придбання знань


Від чого залежить успіх виховання в сім’ї

1. Справедливий розподіл обов’язків, взаємодопомога та взаємопідтримка.

2. Оптимістичні настрої родини.

3. Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування  досвіду).

4. Шанування членів родини, повага до старших.

5. Бережливе ставлення до природи.

6. Активна участь дітей у сімейному житті.

7. Відсутність насилля в родині.

8. Збереження родинних традицій і звичаїв.

9. Відбір телепередач, інтернет-сайтів.

10. Любов до читання, створення родинної бібліотеки.

11. Сприятливий мікроклімат у родині

Інформація  педагогам

Дитина, яка нічим не заявляє про свою індивідуальність,

нікого не  непокоїть,

нікому не завдає ніяких турбот і прикрощів

- найважча дитина.

Василь Сухомлинський.

Зважаючи на усі обставини та чинники, які беруть участь в становленні агресивної поведінки у підлітків, можна попередити або обмежити прояв агресивної поведінки. Це сприятиме зменшенню антисоціальних вчинків, які доставляють стільки занепокоєння батькам, педагогам і самому підліткові.

Рекомендації вчителям щодо роботи з дітьми, що проявляють агресивну поведінку

1. Кращий спосіб уникнути надмірної агресивності підлітків - проявляти до нього більше уваги, любові та ласки, яких він потребує. Таких дітей необхідно оточити увагою і турботою, тому що яке-небудь необережне зауваження, нетактовне звернення учителя можуть викликати непередбачені наслідки.

2. Безумовно, з агресивним підлітком важко спілкуватися по-доброму, оскільки його дії викликають гнів у відповідь та роздратування, бажання покарати його. Проаналізуйте в цьому випадку свої почуття до підлітка, визнайте в собі роздратування проти нього та постарайтеся позбавитися від цього почуття, висловивши його обережними, доброзичливими словами. Скажіть йому, що ви гніваєтеся, але не на нього самого, а на те, що він вчинив. Це дуже важливий момент: можна критикувати вчинок, але не особистість в цілому.

3. Не можна використати фізичні покарання. Це може тільки закріпити агресивну поведінку. Краще викликати у дитини необхідні переживання, звертаючись до його справжніх почуттів. Це дасть дитині приклад правильної поведінки в конфліктній ситуації, та, крім того, викличе у нього почутті довіри до вас, почуття впевненості.

4. Допоможіть підліткові знайти друзів. Це сприятиме його адаптації в колективі та, можливо, збереже його від впливу поганої компанії.

5. Підтримуйте у підлітку розвиток позитивних аспектів агресивності - заповзятливості, активності, ініціативності, а також попереджайте формування її негативних якостей - ворожості, замкнутості. Це допоможе підліткові знайти своє місце в житті.

6. Постарайтеся роз’яснити підліткові наслідки його агресивної поведінки для нього самого і для оточення. Можливо, що агресивна поведінка підлітка є для нього еквівалентом поведінки, яку він засвоїв у сім'ї. І необхідно пояснити дитині, що таке поведінка - не норма.

7. Враховуйте при вихованні і навчанні підлітка його особисті особливості. Адже до агресивного підлітка потрібно особливий підхід. Його нервова система дещо відрізняється від нервової системи інших учнів. Вони більше запальні, більше ворожі. І для уникнення цієї поведінки, потрібне особливе поводження з підлітком.

8. Давайте підліткові можливість задовольняти потреби в самовираженні та самоствердженні. Недолік цього і є найчастіше причиною виникнення агресивної поведінки. Щоб ця потреба задовольнялася, покладіть на підлітка яку-небудь відповідальність, наприклад, зробіть його старостою класу, або запропонуєте йому організувати який-небудь захід. Це дозволить дитині повірити у свої сили, переконати  його, що бути особою можливо і без застосування агресивної поведінки.

9. Постарайтеся направити енергію підлітка в правильне русло, наприклад, в заняття в спортивних секціях, в участь в культурних заходах.

 

10. Необхідно проводити бесіди з батьками дитини. Поясніть їм, що вони повинні стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Кращий спосіб виховання дітей - єдність їх дій. Крім того, вони повинні постаратися обмежити перегляд підлітком відеофільмів з сценами насильства. Це стосується і комп'ютерних ігор.

Правила виховання дітей

 

Правило перше. Ніколи не беріться за виховання у поганому настрої.

Виховання дітей – це одне з самих прекрасних занять людини і його, безперечно, повинні супровжувати хороший настрій, спокій, схильність до спілкування.

Щоб переконатись у цьому, ви самі повинні дати відповідь на ряд  запитань: де вам краще – в компанії друзів, прихильних до вас, чи в компанії певних суб’єктів, де кожен займається своєю справою? Чи подобається вам, коли на вас і кричать, чи ви надаєте перевагу нормальному тону розмови? Звичайно, будь-яка людина на ці питання дасть однозначну відповідь. Але, на жаль, чомусь не всі батьки пам’ятають ці прості істини в щоденному спілкуванні з дітьми.

Правило друге. Ясно визначте, чого ви хочете від дитини(і поясніть їй це), а також дізнайтесь, що вона сама думає з цього приводу.

Діти народжуються «гоnовними людьми». І якщо ви хочете, щоб ваші діти були розумними, сміливими, веселими, сильними, мужніми і т. д. – виховайте їх такими. При цьому деякі батьки чітко не уявляють собі, чого вони хочуть від дітей; вони лише знають, що в дітей їх дещо «не влаштовує». Головне переконати дитину в тому, що ваша виховна мета – це і його мета. Але мета може бути досягнута й іншим шляхом, не так як ви пропонуєте. Діти живуть своїм життям, а не просто життям батьків.

Правило третє. Надавайте дитині самостійності.

Виховуйте, але не контролюйте кожен крок. Люди не люблять, коли хтось нав’язує готові рішення, контролює вчинки. Діти – це ті ж люди, і ніщо людське їм не чуже. Але діти – люди недосвідчені. І хоча вони хочуть, як правило, до всього дійти самі, зробити це вони зможуть лише з допомогою дорослого, але з допомогою тактовною. І це повинні бути лише допомога, а не підміна дій дитини діями дорослого.

Правило четверте. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і час від часу розбирайте з дитиною його правильні й хибні кроки на шляху до мети.

При цьому важливе емоційне стимулювання: не тільки позитивний фон, але і негайне реагування на кожне досягнення дитини.

Правило п’яте. Не пропустіть того часу, коли досягнуто перший успіх.

Ніколи не чекайте особливого випадку хвалити дитину за кожен вдалий крок. Дуже важливо хвалити не взагалі, а конкретно. не «ти у мене молодець», а обов’язково «ти поступив добре, тому що…», і обов’язково дайте відчути свій настрій – в даному випадку це радість успіху дитини.

Якщо ж дитина робить певний нерівний рух, здійснює помилку, то необхідно…

Правило шосте. Зробити своєчасно йому зауваження.

Відразу дати оцінку вчинку і зробити паузу – дати усвідомити почуте. Будь-яке зауваження потрібно робити відразу після помилки.

Правило сьоме. Оцінювати вчинок, а не особистість!

На жаль, якраз в цьому пункті закладена найпоширеніша і важка батьківська помилка. «Ти – поганий» (оцінка особистості) звучить замість більш вдалого у цій ситуації «ти вчинив погано» (оцінка особистості). І необхідно конкретно пояснити, в чому, власне, помилка, чому в даному випадку дитини вчинила неправильно. Оскільки критикується помилка, конкретна помилка, а не особистість, то у дитини відпадає необхідність ставати в позу захисника, а разом з тим і непотрібний страх, побоювання бути покараним. З того суворого, навіть жорстокого, але спокійного аналізу вчинку випливає і віра в справедливість вихователя, в його послідовність і не зникає віра в свої сили.

Правило восьме. Після зауваження обов’язково доторкніться до дитини і тим самим дайте відчути, що співчуваєте її помилці, вірите в неї, що ви хорошої думки про неї, не дивлячись на помилки.

Сутність людини і її вчинки – не одне і те ж. І потрібно вести себе відповідно: нема нічого гіршого, коли батько або мати ображаються на своїх дітей.

Не піддавайтеся хибній думці, згідно з якою діти поділяються на талановитих і не талановитих, хороших і поганих. Кожна дитина може досягнути достатньо багато. Але для цього вона повинна бачити кінцеву мету.

Правило дев’яте. Виховання повинно бути поетапним.

Якщо ви приведете високу, стрибучу молоду людину в сектор для стрибків у висоту і вкажіть їй на планку з відміткою світового рекорду і скажете – стрибай! – то нічого не доб’єтесь. Планку потрібно піднімати поступово. Так само поступово, рухаючись від першої висоти до наступної, штурмує свої планки людського росту дитина. Завдання вихователя – своєчасно і точно піднімати планку, керуючись системою перспективної мети дитини.

Правило десяте. Виховання повинно бути жорстким, але добрим.

У цьому і полягає суть своєчасності вихователя. Не потрібно мучитися хибним вибором – який спосіб виховання кращий: жорстокість або доброта, авторитарність або лібералізм – і те, і інше рівно віддалене від суті ефективного сучасного виховання дітей в сім´ї. Все добре в свій час, і потрібно вміти застосувати різні методи у відповідності з конкретною ситуацією. тоді й виховання буде своєчасним.

Звичайно, можна ще багато називати правил виховання. Але головне – добитися того, щоб і батько, і мати, як вихователі своїх дітей, виступати в єдності.

В.О. Сухомлинський у книзі «Сто порад учителеві» писав: «Ми повинні турбуватися, щоб у матері й батька було єдине уявлення про те, кого вони разом із школою виховують, а звідси і про єдність їх вимог, передусім – до самих себе. Добитися того, щоб батько і мати, як вихователі, виступали в єдності – це означає навчити мудрості материнської і батьківської любові, гармонії доброти і суворості, ласки і вимогливості. З великим тактом, не доторкаючись до особистого, часто болісного, ми прагнемо запобігти помилкам  батьків у цій найтоншій сфері духовного життя. Там, де немає мудрості батьківської педагогіки, любов матері й батька калічить дітей».

 

 

 

ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ БАТЬКІВ З ДИТИНОЮ

 

Правило 1. Заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратованості – однаково, що ввімкнути в автомобілі «газ» і натиснути на гальма.

Правило 2. Не поспішайте. Вічний педагогічний огріх, коли ми очікуємо від дитини все і тепер. Ми вимагаємо термінових успіхів.

Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у навчанні. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.

Правило 4. Не бийте лежачого. Низький бал – достатнє покарання, тому недоцільно карати двічі за одні й ті самі помилки.

Правило 5. Щоб допомогти дитині позбутися недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбутися в першу чергу, і говоріть тільки про нього.

Правило 6. Вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації тих шкідливих труднощів, які найбільш значущі для неї самої.

Правило 7. Хвалити – виконавця; критикувати – виконавця.

Правило 8. Оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання і успіхами сусіднього Іванка.

Правило 9. Не скупіться на похвалу.

Правило 10. Виділіть у морі помилок острівець успіху, на якому можна триматися, укорінювати дитячу віру в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно.

Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти.

Правило 12. Не обривайте останню нитку. Досить часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свої низькі бали.

 

 

ПАМ´ЯТКА БАТЬКАМ

 

Практичні способи зняття напруженості у взаєминах з дітьми

 

Крок 1. Навчіться отримувати задоволення від виховання дитини, змінивши свій підхід до підлітка.

 

Крок 2. Цінуйте себе. (Пам’ятайте, що ви рівні в правах із дитиною. Не забувайте про це).

 

Крок 3. Шукайте факти. (Життя – це періоди психологічних та фізіологічних змін, тому життєві задачі в кожен період життя є різними. Наприклад, у 8 – 12 років – розвиток навичок, колективізму, співробітництва, зростання самосвідомості, розвиток здібностей – наукових, творчих, спортивних, артистичних; у 13-17 років – формування вміння приймати рішення, спілкуватися, використовувати абстрактні поняття. Протягом кожного вікового періоду дитиною вирішується складні і важкі задачі. Знання психологічних особливостей вікових періодів сприяє глибшому розумінню того, чому ваша дитина реагує на події по-різному, конфліктує).

 

Крок 4. Розмовляйте. (Спілкування – взаєморозуміння не тільки думок, а й почуттів, це двосторонній процес. Пам’ятайте, що існують інші засоби спілкування – невербальні – музика, мистецтво, погляд, посмішка, дотик).

 

Крок 5.Слухайте. (Виховуйте в собі вміння слухати, щоб зрозуміти почуте).

 

Крок 6. Приймайте, не засуджуючи. (Вчіться судити вчинки, а не людину. Безумовна позитивна реакція – важливий елемент стосунків між людьми. Вашій дитині потрібно ще багато чого навчитися).

 

Крок 7. Будьте вище того, що ви не можете змінити. (Наприклад, ви не можете змінити особистість дитини, її стать. Намагайтеся сприймати життя реально).

 

 

АНКЕТА  ДЛЯ  БАТЬКІВ

Анкета «Ми і наші діти»

 

1. Склад вашої сім'ї...

2. Якому дозвіллю ви віддаєте перевагу?

Заняття спортом

Читання книг

Відвідування кіно, театру

Перегляд телепрограм

Сімейному колу

Зустрічам з друзями за столом

Відвідування кафе, ресторану

4. Як часто ви проводите дозвілля зі своїми дітьми?

Щодня

Щосуботи

Щонеділі

Ніколи

Іноді

Під час відпустки

При першій можливості

4. Яку сферу трудової діяльності ви рекомендували б для своєї ди­тини?

5. Які стосунки у нашій сім'ї?

Дуже добрі

Добрі

Не дуже добрі

Погані

6. Які стосунки особисто у вас з сином (донькою)?

Довірливі

Спокійні

Напружені

Конфліктні

7. Як часто ваша сім'я збирається разом?

Щодня

Щонеділі

Зрідка

Під час сімейних свят

На дачі

Під час відпустки

8. Як часто ви буваєте в закладі, де вчаться ваші діти?

9. Які труднощі ви відчуваєте у вихованні дітей?

Діти вас не розуміють

Діти не беруть до уваги ваших вимог

Вам не вистачає часу на спілкування

Не знаєте, як діяти в тому чи іншому випадку

Не знаєте, як реалізувати рекомендації вчителя

Діти роблять усе назло

Не можете знайти спільної мови з учителями

10. Хто, на вашу думку, має найбільше займатися вихованням дітей?

Сім'я

Громадські організації

Навчальний заклад

Вулиця

Трудові колективи

Учнівські колективи

Друзі

11. Перелічіть трудові обов'язки вашої дитини.

    12. Чи достатньо, на вашу думку, вашого педагогічного кругозору для  виховання власних дітей?

Так

Ні

13. Чи знаєте ви імена друзів і знайомих вашої дитини?

14. З яких питань діти розмовляють з вами відверто? Як часто?

15. Чи знаєте ви, де зараз знаходиться ваша дитина?

Знаю

Можу здогадуватися

 

Не знаю.      

Пам’ятка

батькам учнів ДПТНЗ «Кролевецьке ВПУ»

Про заходи щодо збереження життя і здоровя дітей, недопущення скоєння ними протиправних учинків

Шановні батьки!

Дирекція ДПТНЗ «Кролевецьке ВПУ» нагадує Вам, що згідно ст.59 Закону України «Про освіту»  Ви несете повну відповідальність перед законом за виховання та поведінку своїх дітей, збереження їх життя і здоров’я, дотримання режиму дня у робочі і вихідні дні, в поза навчальний час та під час учнівських канікул.

Для того, щоб з вашими дітьми не сталося нещастя, або щоб вони самі не скоїли протиправних вчинків, учням віком до 18 років забороняється знаходитися поза межами свого житлового помешкання влітку після 22.00 години, в осінньо-зимово-весняний період – після 21.00 години. Учням забороняється відвідувати дискотеки після вказаного часу.

Учням заборонено займатися тютюнопалінням, вживати спиртні напої, в тому числі слабоалкогольні і пиво. Криміналом є вживання і розповсюдження наркотичних засобів.

Через численні каліцтва та часті нещасні випадки на дорогах учням закладу  заборонено самостійно виїжджати на дорогу з твердим покриттям на велосипедах. Їзда на мопедах, скутерах, мотоциклах дозволяється при виповненні 16 років і при наявності водійських прав. Водіння транспорту дозволяється з 18 років при наявності водійських прав.

Без супроводу і контролю батьків неповнолітнім учням не дозволяється купатися у водоймах. Учням закладу забороняється заходити і обстежувати територію нежилих приватних помешкань і будинків.

Учням закладу заборонено проводити колективні походи і ночівлі на природі без контролю батьків.

Шановні батьки! Попередьте своїх дітей про заборону торкатися до незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними, торкатися до обвислих чи лежачих електропроводів. Нагадайте дітям про правила поводження з електро-  та газоприладами, про правила пожежної безпеки. Нагадайте правила збереження життя під час грози. Не допускайте самостійного збирання та вживання дітьми грибів.

 

Контролюйте зв’язки дітей з незнайомими особами, новими друзями. Контролюйте вільний час своїх дітей. Не допускайте бродяжництва дітей, особливо в нічний час, після 22.00 подбайте про оздоровлення дітей.

 

Десять кроків, щоб стати кращими батьками

 

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності. 

2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває. 

3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень. 

4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді. 

5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо. 

6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку. 

7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини. 

8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня. 

9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється. 

10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.

 

Обов’язки та права батьків

- Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

- Стаття 59 Закону України «Про освіту» покладає на батьків відповідальність за фізичне здоров'я і психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей. Утримання своїх дітей до повноліття - це конституційний обов'язок кожного громадянина України.

- Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охоро­няються державою.

- На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання.

- Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за одержання дитиною повної загаль­ної середньої освіти і зобов'язані:

• забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

• постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх природних здібностей;

• поважати гідність дитини, виховувати праце­любність, доброту, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, навколишнього природного середовища, дер­жавної та рідної мови, любов до своєї країни, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

• виховувати в дітей повагу до законів, прав, основ­них свобод людини.

 

У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, загальноосвітній навчальний заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

• обирані і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

• звертатися до органів управління освітою, керівни­ка навчального закладу та органів громадського самоврядування з питань навчання і ви­ховання дітей;

 

• приймати рішення про участь дитини в інно­ваційній діяльності навчального закладу.

 

Пам'ятка для батьків

в канікулярний час та під час проведення свят

         

      Пам'ятайте: 

1.  Ви відповідальні за збереження життя і здоров'я своїх дітей та дотримання ними правил техніки безпеки.

2.  Дітям категорично забороняється використовувати петарди та вибухонебезпечні предмети як вдома, так і на вулиці. Це небезпечно для життя дитини та осіб, що її оточують.

3.  Не рекомендується перебування дітей на льоду водоймищ.

4.  Забороняється вживання дітьми алкогольних напоїв.

 

5.  Залишаючи дитину вдома саму, проведіть інструктаж з техніки безпеки та нагадайте правила користування побутовими газо- та електроприладами, заборонність відчиняти двері незнайомим людям.