Модель управління
щодо планування освітнього процесу.
Планування є однією зі складових функцій управління освітнім процесом, яка полягає у визначення мети і завдань (на близьку і далеку перспективу), змісту заходів, що мають забезпечити реалізацію мети і завдань, прогнозуванні очікуваних результатів, в аналізі одержаних результатів та контролі за виконанням плану. Планування є однією з важливих умов успішності освітнього процесу, оскільки забезпечує цілеспрямовану діяльність усіх підрозділів училища.
За формою плануванню властива календарність (розподіленість училищних заходів на семестри, місяці, тижні).
За терміном передбачення і реалізації дій планування діяльності училища поділяється на:
Планування роботи
- річне
- поточне
Річне планування визначає основні завдання по організації діяльності закладу на поточний навчальний рік.
Планування роботи навчального закладу проводиться відповідно до „Положення про організацію навально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 року № 419.
План роботи на навчальний рік є первинним документом, що визначає основні напрями діяльності навчального закладу і проблеми, над якими працюватиме колектив та включає такі розділи:
Розділи річного плану роботи училища
Вступ;
Організаційні заходи;
Теоретична підготовка;
Професійно-практична підготовка;
Виховна робота;
Фізична підготовка;
Контроль за організацією навчально-виробничого процесу;
Методична робота;
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
Охорона праці;
Удосконалення навчально-матеріальної бази;
Професійно-орієнтаційна робота;
Фінансово-господарська та навчально-виробнича діяльність;
Основою для поточного планування є річний план роботи, на підставі якого складаються місячні плани роботи: організаційної, методичної, виховної, виробничої, фінансової тощо. Розроблено план-розклад індивідуальних і колективних форм методичної роботи.
Для складання річного плану створюються творчі групи.
Основними навчально-методичними документами з планування навчально-виробничого процесу в училищі є:
Робочі навчальні плани з професій
Освітні програми з з підготовки кваліфікованих робітників
Поурочно-тематичні плани з навчальних предметів
Перелік навчально-виробничих робіт з професій на семестр та на рік
Плани виробничого навчання навчальних груп на місяць
Плани навчально-виробничої діяльності на семестр
Плани уроків теоретичного навчання
Плани уроків виробничого навчання
Розклад занять
Модель організації та управління освітнім процесом.
Організація освітнього процесу здійснюється відповідно до Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах №419.
Професійна підготовка кваліфікаційних робітників в освітньому закладі відбувається з професій: «Ткач ручного художнього ткацтва», «Кравець Закрійник», «Кравець», «Закрійник», «Вишивальник Кравець», «Перукар (перукар – модельєр) „Муляр, штукатур, лицювальник-плиточник” , «Касир торговельної зали Продавець продовольчих товарів», «Продавець продовольчих товарів».
Навчальний процес в ВПУ здійснюється відповідно до розроблених робочих навчальних планів та програм, нормативно-правових актів, навчально-методичних документів з професійної (професійно-технічної) освіти.
Професійна (професійно-технічна) освіта у ДПТНЗ «Кролевецьке ВПУ» включає:
загальнопрофесійна підготовку;
професійно-теоретичну підготовку;
професійно-практичну підготовку;
додаткові компетентності.
Професійно-практична підготовка складається з виробничого навчання, навчання на виробництві, виробничої практики. Уроки виробничого навчання проходять у майстернях училища, на робочих містах на виробництві. Виробнича практика проводиться на робочих містах на виробництві.
Основні форми теоретичного навчання
- різні типи уроків
- лекції
- теоретичні семінари
- практичні семінари
- лабораторно практичні заняття
- індивідуальні заняття
- консультації
Структура професійного навчання з професії
«Ткач ручного художнього ткацтва»
І-ІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «Ткач ручного художнього ткацтва 3 розряду»
ІІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «Ткач ручного художнього ткацтва 4 розряду»
Структура професійного навчання з професії
«Кравець Закрійник»
І - ІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «кравець 2-3 розряду, 4 розряду»
ІІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «кравець 5 розряду, закрійник 4, 5 розряду»
Структура професійного навчання з професії
«Кравець»
І-ІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «кравець 2 -3 розряду»
ІІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «кравець 4 розряду»
Структура професійного навчання з професії
« Закрійник»
І курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «закрійник 4, 5 розряду»
Структура професійного навчання з професії
«Вишивальник »
І курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «вишивальник 1, 2 розрядів»
ІІ - ІІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «вишивальник3 розряду»
Структура професійного навчання з професії
«Перукар (перукар – модельєр)»
І курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «перукар, перукар 2 класу»
ІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «перукар 1 класу, перукар-модельєр »
Структура професійного навчання з професії
«Муляр Штукатур Лицювальник-плиточник»
І курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «муляр 2 -3 розряду»
ІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: штукатур 2 -3 розряду»
ІІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «штукатур 4 розряду, лицювальник-плиточник 2-3 розряду»
Структура професійного навчання з професії
«Касир торговельної зали Продавець продовольчих товарів»
І курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: « касир торговельного залу ІІІ, ІІ категорії»
ІІ курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «продавець продовольчих товарів 3,4 розряду»
Структура професійного навчання з професії
«Продавець продовольчих товарів»
І курс
Професійне навчання, отримання кваліфікації: «продавець продовольчих товарів 3,4 розряду»
Викладачі та майстри виробничого навчання використовують новітні педагогічні технології: проектні технології, ділові ігри, інтерактивні технології навчання. Педагоги розробляють сучасні дидактичні матеріали: робочі зошити, конспекти занять, опорні конспекти, методичні розробки, методичні рекомендації для ефективності навчального процесу.
Навчально-методичний супровід навчально-виробничого процесу
у ДПТНЗ «Кролевецьке ВПУ»
В училищі проводиться навчально-методичний супровід освітнього процесу, а це планування, розробка й створення оптимальної системи навчально-методичної документації і засобів навчання, необхідних для забезпечення повного і якісного процесу навчання здобувачів освіти, що визначається відповідно до навчальних планів.
Запорука успішного управління освітнім процесом ДПТНЗ «Кролевецьке ВПУ» є створення освітнього середовища, основні вимоги якого визначені такими положеннями:
ДИРЕКТОР – забезпечує оптимістичний дух діяльності здобувачів освіти та колективу
ДИТИНА - абсолютна цінність, особистість, котрій надається можливість бути собою.
ЗДОБУВАЧ ОСВІТИ – реалізує своє право на професійну освіту й різнобічний розвиток відповідно до своїх потреб, здібностей та можливостей.
ВИКЛАДАЧ, МАЙСТЕР ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ – реалізує свої професійні й особисті якості, культуру, організовує освітню діяльність.
ПЕДАГОГІЧНИЙ КОЛЕКТИВ –працює у творчому режимі. Робота будується на основі партнерського співробітництва, взаємної вимогливості, поваги, довіри й атмосфери спільної радості й успіху.
Виходячи із соціального замовлення, вимог ринку праці та замовників кадрів, батьків, стратегічною ціллю ДПТНЗ «Кролевецьке ВПУ» є прогнозована модель «образ випускника».