Інформація

щодо правил корегування семестрових оцінок

(в тому числі ліквідація академічної заборгованості)

 

Згідно Наказу Міністерства освіти і науки України від 26 січня 2011 року № 59 «Інструкція з ведення журналу обліку теоретичного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів» семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок та поетапної атестації. Якщо учень (учениця) був (ла) відсутній (я) на уроках протягом семестру – виставляється н/а (не атестований).

Семестрова оцінка може підлягати коригуванню у триденний термін після виставлення семестрової оцінки учні, які виявили бажання підвищити результати семестрового оцінювання з певних причин не були атестовані, звертаються до керівника навчального закладу із заявою про проведення відповідного, у якій мотивують причину та необхідність його проведення.

Згідно заяви з резолюцією керівника навчального закладу про надання дозволу на корегування оцінки викладач проводить повторне оцінювання учня.

Корегування семестрового оцінювання проводиться не пізніше п’яти днів після подання заяви у разі хвороби учня чи інших поважних причин термін може бути продовжено.

За результатами оцінювання учнів видається відповідний наказ керівника навчального закладу. Скоригована оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру – не пізніше 10 днів після закінчення поточного навчального року.

Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скорегованих семестрових оцінок.

 

Річна оцінка коригуванню не підлягає.

ПАМЯТКА ПЕДАГОГУ

 

    Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця.

Пам’ятай:  без знання стану здоров’я дітей неможливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.

 

                                  Вступаючи у контакт з дітьми, не варто будувати зверхні взаємини з ними.

Пам’ятай: навіть малюк у взаєминах з дорослими певною мірою прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх справи. Намагайся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.

 

                 Частіше всміхайся.

Пам’ятай: твоя усмішка дітям свідчить про те, що зустріч з ними тобі приємна, усмішка створює в людей загальний позитивний настрій.

 

                                  Плануючи свої перші уроки, подумай: як учні повинні поводитися на уроці, які звички культурної поведінки для цього слід спеціально виховувати і які з уже наявних треба закріпити.

Пам’ятай: якщо педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички; які види робіт будуть використані й виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна.

 

                 Плануючи урок продумай всі види роботи на уроці, його інтенсивність

Пам’ятай. більшість різних порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.

 

                                  Важливе завдання вчителя - передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці.

Пам’ятай: помилці легше запобігти, ніж виправити її.

 

                                  Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються чи в тебе обмаль часу.

Пам’ятай: кожен вихованець має знати, що ти його вислухаєш.

Пам’ятай:: основне призначення оцінки - правильно визначити результати навчання учнів, їхні навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.

                                  Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільно корисної діяльності учнів. Здебільшого протягом 45 хвилин уроку вчитель ставить перед своїми вихованцями близько 100 вимог.

Пам’ятай слова А.Макаренка: "Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої й рішучої вимоги не можна починати виховання колективу". Вимоги мають бути послідовними. Слід добиватися обов'язкового їх виконання від усього класу, не забуваючи про повагу до особистості учнів.

 

                                  Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку.

Пам’ятай слова В.Сухомлинського: "Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху".

 

                 Однією з важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс, як своєї навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти  життя училища, здійснювати творчий пошук учнів, подолання труднощів у спілкуванні.

                 Пам’ятай: ведення щоденника з перших кроків твоєї педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки - відвертої, самокритичної, творчої.

 

ПОРАДИ ПЕДАГОГУ

 

v     Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто у класі.

 

v     Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.

 

v     Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.

 

v     Поясніть учням мету, завдання уроку.

 

v     Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.

 

v     Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники

 

v     Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці.

 

v     На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.

 

v     При використанні технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності  не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.

 

v     При організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте учнів.

 

v     Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.

 

v     Звертайте увагу на виховні аспекти уроку.

 

 

v     Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. Проводьте фізхвилинку.

 

v     Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожий на попередній.